A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Заліщицьке вище професійне училище
Державний професійно-технічний навчальний заклад

Положення

      Виховання  щирого патріота нашої  Батьківщини, активного громадянина,    формування духовного світу людини, системи  її  моральних  цінностей,  не можливі без виховання любові до того куточка землі, де людина народилася або ж знаходиться на певному відрізку життя.

Цю думку підкреслює Геннадій Бондаренко, відомий український історик і  краєзнавець сучасності,  вважаючи , що духовне обличчя особистості, її внутрішня культура складаються завжди на тлі малої батьківщини, під впливом тієї краси, яка закладена в природі, культурі, в історичній пам’яті поколінь. Адже, як говорить народна мудрість, чим глибше коріння дерева, тим вище його гілля.

Звичайно,  основним  інститутом, що забезпечує організацію й функціонування всієї системи формування патріотичних якостей, є держава, але важливу роль в цьому процесі відіграють й освітні установи. В.О Сухомлинський вважав, що одне із найважливіших завдань вчителів полягає у тому, щоб розкрити перед учнями всі джерела, якими живиться велике почуття любові до Батьківщини. Й одним з таких джерел є музеї.  Діяльність   музеїв  є  невід’ємною  частиною    навчально-виховного  процесу.

Саме  з метою формування   у  молодого  покоління національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, забезпеченню духовної єдності поколінь,  нерозривності  минулого,  сьогодення  та  майбутнього  Батьківщини в  Державному професійно-технічному навчальному закладі  Заліщицьке ВПУ в 2008 році була створена  музейна кімната. Ідея  її створення прийшла у процесі багаторічної цілеспрямованої систематичної, творчої пошуково-дослідницької та  експозиційної роботи.

На сучасному етапі музейна кімната Заліщицького ВПУ  є  своєрідною творчою  лабораторією  виховання  і навчання молоді,  метою  діяльності  якої є залучення  учнів до вивчення та збереження історико-культурної  спадщини свого народу,  формування  освіченої творчої особистості.

        Головними завданнями в роботі музею є:
    - сприяння удосконаленню навчально-виховного процесу навчального закладу;
    - розширення і поглиблення загальноосвітньої й професійної – технічної  підготовки учнівської молоді засобами позакласної, позаурочної роботи  роботи;
    - розвиток творчих інтересів до пошукової, краєзнавчої, науково-дослідницької, художньо-естетичної  роботи;
    - формування в молодого покоління розуміння взаємозв’язку минулого, сучасного і майбутнього України;
    - допомога педагогічному колективу училища  у впровадженні нових нетрадиційних форм роботи на уроках;    

- проведення культурно-освітньої роботи.
        робота в  музеї  проводиться за такими напрямками:
    - організація  дослідницької  різноманітної діяльності як учнів, так і педагогів

 училища ;
    - створення  і поповнення  експозицій, тематичних кутків, виставок;
    - проведення  освітньо-виховної роботи серед учнівської молоді;
    - надння матеріалів музею для використання в навчально-виховному процесі.

У практиці викладачів навчального закладу  проведення уроків з історії  безпосередньо в музеї. Форми і методи використання матеріалів музейної кімнати надзвичайно різноманітні.  Під час  таких уроків  вчитель  може сам вести  розповідь, використовуючи експонати музею, а можливий й інший варіант – коли учні самі виступають з короткими повідомленнями. В музеї  уроки  можна  проводити у формі бесіди, лекції, навіть діалогу, ставлячи  проблемні  запитання і задачі, при цьому демонструючи  пам’ятки.

Кожен урок, що проводиться у музеї, – це глибоко продуманий крок на шляху формування в учнів здатності до кращого сприйняття та засвоєння історичного матеріалу, підвищення їх розумової активності, пізнавальної діяльності. Такий урок – це збагачення емоційно-естетичного досвіду. Навчальні заняття в музеї викликають певний інтерес і стимулюють допитливість учнів, адже в  кожному експонаті  історія постає перед нашими вихованцями не безликою і далекою, а живою і динамічною.

   З музейних світлин на нас дивляться обличчя  попередніх поколінь, які ніби розповідають наступникам історію заснування і становлення нашого навчального закладу. Адже  історія починається з людей. Тому вже стало доброю традицією щороку обов’язково організовувати відвідини музейної кімнати першокурсниками, а також зустрічі з ветеранами училища.  Головна мета таких заходів – це залучення молоді до діалогу зі старшим покоління, кожне з яких залишило свій слід в історії училища.

Не  всі  історичні  події  зафіксовані в підручниках і розповісти про них можуть лише  лише їх учасники і свідки. Тому однією із форм роботи з учнями на уроках історії в музеї є зустрічі з видатними постатями рідного краю. Особливо  активна та плідна  праця  у цьому напрямку розпочалася з початком агресії Росії проти  України. У зону бойових дій на схід  пішли й наші учні та працівники,  які   відвідують свій рідний навчальний  заклад, свою альма матер,  після  повернення.  Такі зустрічі відіграють величезну роль у національно-патріотичному вихованні  підростаючого  покоління,   особливо в умовах неоголошеної гібридної війни,  прищеплюють  учням почуття гідності за наших героїв як у минулому, так і повагу до сучасних захисників Україні, які боронять її від московського агресора.

Є в музейній кімнаті також науково-допоміжні предмети  це твори образотворчого і декоративно-ужиткового мистецтва - вишивка, витинанка, мереживо, ткацтво, , різьблення, давні музичні інструменти, вироби, зроблені руками наших учнів, які допомагають у вивченні історії рідного краю.

Зараз музейна кімната Заліщицького ВПУ  переживає період підйому, вдосконалює свої форми і методи. накопичує знання, щоб зберегти їх для наступних поколінь.

Музей – це осередок патріотичного виховання учнів.

Музей – це матеріалізована пам’ять народу, а пам’ять – сила, бо саме Завдяки історичній пам’яті людина стає особистістю, народ – нацією, країна – державою

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора